Polityka Prywatności

1. Postanowienia ogólne

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych w ramach Serwisu Internetowego Fundacji Impuls Dla Młodych z siedzibą w Poznaniu, dostępnego pod adresem “fundacjaimpuls.pl”, nazywany dalej Serwisem Internetowym lub Serwisem. Dbamy o ochronę prywatności Użytkowników naszego Serwisu Internetowego i danych osobowych, dlatego też podejmujemy odpowiednie środki w celu zapewnienia ich bezpieczeństwa i zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, w tym z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO). Użytkownikiem Serwisu Internetowego Fundacji, jest każda osoba która skorzystała z Serwisu Internetowego Fundacji.

Informujemy, że w Serwisie Internetowym Fundacji mogą zostać zamieszczone linki które umożliwiają Użytkownikom dotarcie do zewnętrznych stron internetowych które posiadają inną politykę prywatności oraz zbierają inne dane osobowe i nie są zarządzane przez naszą Fundację.

2. Administrator Danych

Administratorem danych osobowych przetwarzanych na potrzeby Serwisu Internetowego Fundacji “fundacjaimpuls.pl” jest Fundacja Impuls Dla Młodych z siedzibą w Poznaniu, Henryka Sucharskiego 49 Poznań, 61-419, posiadająca numer KRS: 0000909750 oraz NIP: 7831839163.

Kontakt z Administratorem danych jest możliwy poprzez adres e-mail rodo@fundacjaimpuls.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby Fundacji podany powyżej.

3. Dane Osobowe

W ramach Serwisu internetowego Fundacji, mogą być przetwarzane następujące dane osobowe: 

1. Adres E-Mail

  • Może być przetwarzany w zależności czy dany Użytkownik kontaktował się z Fundacją za pośrednictwem poczty elektronicznej, formularzy kontaktowych lub zapisał się do newslettera w Serwisie Internetowym. Dzięki adresowi e-mail Użytkownika, Fundacja ma między innymi możliwość odpowiadania na pytania dotyczące swojej działalności. Jeżeli Użytkownik wyrazi zgodę w Serwisie Internetowym na otrzymywanie treści marketingowych i zostanie subskrybentem newslettera Fundacji, będziemy również wysyłać do danego Użytkownika kilka razy w miesiącu informacje marketingowe.

2. Adres IP & Identyfikator Przeglądarki Internetowej

  • Serwis Internetowy potrzebuje tych danych z powodu ogólnych zasad połączeń realizowanych w Internecie. Adres IP oraz inne dane systemowe, mogą zostać wykorzystane w celach technicznych oraz statystycznych. W szczególności służą one do gromadzenia ogólnych informacji demograficznych, takich jak region pochodzenia połączenia co pozwala na poprawne zabezpieczenie Serwisu Internetowego Fundacji.

3. Inne Dane

  • Możliwe jest również zbieranie dodatkowych danych w ramach prowadzenia określonych spraw lub dobrowolnego podawania ich przez Użytkowników naszego Serwisu Internetowego za pośrednictwem dostępnych formularzy.

Serwis Internetowy Fundacji wymaga zgody Użytkownika na przetwarzanie danych osobowych Użytkownika, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

Serwis Internetowy Fundacji jest z zobowiązany do realizacji obowiązków prawnych wynikających z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Celem zbierania danych osobowych jest realizacja usług w ramach Serwisu Internetowego Fundacji oraz celów statutowych Fundacji, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

4. Pliki Cookes

Serwis internetowy Fundacji wykorzystuje technologię plików cookies w celu dostosowania jej funkcjonalności do indywidualnych potrzeb Użytkowników. Pliki cookies umożliwiają zapamiętanie wprowadzonych przez Użytkowników danych i informacji, co pozwala na ich ponowne wykorzystanie przy kolejnych odwiedzinach Serwisu Internetowego bez konieczności ponownego wprowadzania tych danych. Strona nie zbiera automatycznie żadnych danych, z wyjątkiem tych zawartych w plikach cookies i local storage, które są określone poniżej.

Pliki cookies to dane informatyczne, zazwyczaj w postaci plików tekstowych, przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu Internetowego, służące do korzystania ze stron internetowych. Zawierają zazwyczaj nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny identyfikator. Często są wykorzystywane w celu dostosowania zawartości Serwisu Internetowego, optymalizacji procesu korzystania ze Serwisu Internetowego oraz tworzenia statystyk, które pozwalają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z Serwisu Internetowego.

W ramach Serwisu internetowego Fundacji, przetwarzane są następujące rodzaje plików cookies:

1. “Niezbędne”: Mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji Serwisu Internetowego, i Serwis Internetowy nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Tych plików cookie nie da się wyłączyć korzystając z opcji udostępnionych w Serwisie Internetowym jako że są wymagane do poprawnego działania Serwisu Internetowego oraz nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

A) Plik cookies: “cookieyes-consent”, czas trwania: 1 rok, umożliwia zapamiętanie preferencji zgody Użytkownika na zbieranie plików cookies.

2. “Funkcjonalne”: Pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

A) Plik cookies: “wp_woocommerce_session_*”, czas trwania: 2 dni, umożliwia stworzenie unikatowego kodu dla każdego użytkownika dla identyfikacji w bazie danych.

B) Plik cookies: “__cf_bm”, czas trwania: 30 minut, umożliwia serwisowi Cloudflare obsługę serwisu Cloudflare Bot Management.

3. “Analityczne”: Służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

A) Plik cookies: “_ga”, czas trwania: 1 rok, 1 miesiąc, 4 dni, umożliwia serwisowi Google Analytics zbierania plików cookies dotyczących odwiedzających, sesji i kampanii oraz śledzić korzystanie przez Użytkowników z witryny na potrzeby raportu analitycznego. Dane są przechowane sposób zanonimizowany i przydziela użytkownikom losowo wygenerowany numer w celu identyfikacji odwiedzających.

B) Plik cookies: “_gid”, czas trwania: 1 dzień, umożliwia serwisowi Google Analytics zbierania plików cookies w celu przechowywania informacji o sposobie korzystania z witryny przez odwiedzających oraz tworzenia raportu analitycznego dotyczącego wydajności witryny. Niektóre z gromadzonych danych dotyczą liczby Użytkowników, ich pochodzenia oraz stron odwiedzanych przez nich anonimowo.

C) Plik cookies: “_gat_UA-*”, czas trwania: 1 minuta, umożliwia serwisowi Google Analytics zbieranie plików cookies w celu śledzenia zachowań Użytkowników co pozwala na lepsze zrozumienie Użytkownika oraz poprawienie jakości Serwisu Internetowego Fundacji. Dane są anonimowe.

D) Plik cookies: “_ga_*”, czas trwania: 1 rok, 1 miesiąc, 4 dni, umożliwia serwisowi Google Analytics zbieranie informacji na temat liczby wyświetleń stron Serwisu Internetowego Fundacji.

E) Plik cookies: “CONSENT”, czas trwania: 2 lata, umożliwia serwisowi Youtube na zbieranie anonimowych danych statystycznych poprzez osadzone w Serwisie Internetowym Fundacji filmy YouTube.

F) Plik cookies: “_gcl_au”, czas trwania: 3 miesiące, umożliwia serwisowi Google Tag Manager ustawienie tego pliku cookie, aby sprawdzić skuteczność reklamową witryn korzystających z ich usług.

G) Plik cookies: “_fbp”, czas trwania: 3 miesiące, umożliwia serwisowi Facebook ustawienie tego pliku cookie w celu wyświetlania reklam podczas korzystania z Facebooka lub innej platformy cyfrowej obsługiwanej przez reklamy Facebooka po odwiedzeniu witryny.

4. “Reklamowe”: Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

A) Plik cookies: “YSC”, czas trwania: sesja, umożliwia serwisowi YouTube ustawienie tego pliku cookie w celu śledzenia wyświetlenia osadzonych filmów na stronach Youtube.

B) Plik cookies: “VISITOR_INFO1_LIVE”, czas trwania: 5 miesięcy, 27 dni, umożliwia serwisowi YouTube ustawienie tego pliku cookie w celu pomiaru przepustowości, ustalając, czy użytkownik korzysta z nowego czy starego                        interfejsu odtwarzacza.

C) Plik cookies: “yt-remote-device-id”, czas trwania: nigdy, umożliwia serwisowi YouTube ustawienie tego pliku cookie za pomocą osadzonych filmów z serwisu YouTube, aby przechowywać w nim preferencje użytkownika dotyczące filmów wideo.

D) Plik cookies: “yt-remote-connected-devices”, czas trwania: nigdy, umożliwia serwisowi YouTube ustawienie tego pliku cookie za pomocą osadzonych filmów z serwisu YouTube, aby przechowywać w nim preferencje użytkownika dotyczące filmów wideo

5. “Bez Kategori”: Inne pliki cookie bez kategorii to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze sklasyfikowane w żadnej kategorii.

A) Plik cookies: “et_pb_ab_view_page_2090”, czas trwania: 1 rok.

B) Plik cookies: “et_bloom_optin_optin_1_custom_form_imp”, czas trwania: 1 rok.

C) Plik cookies: “VISITOR_PRIVACY_METADATA”, czas trwania: 5 miesięcy 27 dni.

D) Plik cookies: “debug”, czas trwania: nigdy.

Czas trwania plików cookies określa długość okresu przez który dany plik jest przechowywany. Jeżeli czas trwania jest sesją, oznacza to że są przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej przez Użytkownika. Pliki które posiadają określoną ilość czasu podaną powyżej są przechowywane w urządzeniu Użytkownika przez cały określony czas chyba że zostaną usunięte przez Użytkownika przed określonym czasem.

Podczas pierwszej wizyty Użytkownika w naszym Serwisie Internetowym, prosimy o wyrażenie zgody na przetwarzanie plików cookies. Dane, które Użytkownik podaje dobrowolnie, wykorzystujemy także dla celów statystycznych w celu polepszenia Serwisu Internetowego dla naszych Użytkowników, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Musimy wiedzieć co dzieje się w naszym serwisie a ponadto staramy się ciągle go udoskonalać.

W przypadku braku zgody na personalizowanie Serwisu Internetowego Fundacji, zapewniamy możliwość wyłączenia konkretnych plików cookies przetwarzających dane osobowe. Użytkownicy mogą to zrobić poprzez odznaczenie odpowiednich zgód w okienku, które można otworzyć w dolnym lewym rogu Serwisu Internetowego. Proponujemy również wyłączenie obsługi plików cookies w opcjach przeglądarki internetowej Użytkownika. Jednak informujemy, że brak plików cookies może ograniczyć działanie Serwisu Internetowego dla danego Użytkownika.

Pliki cookies mogą zostać wykorzystywane przez reklamodawców oraz partnerów którzy współpracują z operatorem Serwisu Internetowego Fundacji. 

5. Newsletter Fundacji

W ramach Newslettera Fundacji, Serwis Internetowym może przetwarzać następujące dane osobowe Subskrybenta:

  • Imiona oraz nazwiska Subskrybenta
  • Adresy e-mail oraz numery telefonu Subskrybenta

Oraz w niektórych przypadkach, inne dane które pozwalają Fundacji dostarczyć zamówioną usługę do Subskrybenta.

Przetwarzanie tych danych odbywa się zgodnie z artykułem 6 ustęp 1 lit. b Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO) w celu dostarczenia usługi newslettera.

Fundacja posiada prawnie uzasadniony interes którym jest informowanie o działalności i promowanie inicjatyw Fundacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

Subskrybent dobrowolnie zamawia usługę newslettera za pośrednictwem Serwisu Internetowego Fundacji, i w każdej chwili może z danej usługi zrezygnować za pośrednictwem udostępnionych narzędzi zawartych w każdym e-mailu zawierającym usługę. 

6. Przetwarzanie Danych

Dane osobowe Użytkowników są udostępniane przez Administratora danych wyłącznie podmiotom przetwarzającym, na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu realizacji określonych usług.

Jeśli administrator korzysta z usług firm zlokalizowanych w państwie spoza Unii Europejskiej, takim jak Stany Zjednoczone Ameryki, dane użytkowników Serwisu Internetowego Fundacji mogą być przekazywane do tego państwa trzeciego. W takim przypadku, dane osobowe Użytkowników są odpowiednio zabezpieczone, zgodnie z wymaganiami obowiązujących przepisów, w tym wiążących reguł korporacyjnych, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską, standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez polski organ nadzorczy i zatwierdzonych przez Komisję Europejską, zatwierdzonego kodeksu postępowania lub zatwierdzonego mechanizmu certyfikacji (zgodnie z art. 46 Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych – RODO).

Żadne dane osobowe nie są udostępniane podmiotom trzecim w przypadkach które nie zostały wymienione w Polityce Prywatności, bez wyraźnej zgody Użytkownika, którego dotyczą. Jedynymi wyjątkami, w którym dane osobowe mogą być udostępniane bez zgody Użytkownika, której dotyczą, są sytuacje, gdy wymagają tego podmiot prawa publicznego, takie jak organy władzy i administracji (np. organy podatkowe, organy ścigania oraz inne podmioty posiadające umocowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa) oraz kiedy dane te są potrzebne w celu potwierdzenia raportów z działań grantowych, konkursowych i podobnych form wsparcia działań statutowych Fundacji.

Przetwarzanie danych osobowych oraz informacji dostarczanych przez użytkowników podczas korzystania z Serwisu Internetowego Fundacji odbywa się poprzez firmę Datadat OÜ, mającą siedzibę pod adresem Parnu mnt 139e/2, 11317 Tallinn, Estonia. Polityka prywatności Datadat OÜ dostępna jest na stronie: https://datad.at/privacy-policy. Datadat OÜ działa jako procesor danych w ramach niniejszej Polityki Prywatności.

Przetwarzanie danych zapewnianych przez Datadat OÜ ma związek z obsługą systemu CRM, opartego na Action Network, z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki, przy adresie 1900 L Street NW, Suite 900, Washington DC 20036. Polityka prywatności Action Network jest dostępna na stronie: https://actionnetwork.org/privacy. Action Network działa jako subprocesor danych w ramach niniejszej Polityki Prywatności.

7. Prawa Użytkownika

Każdy Użytkownik ma następujące prawa związanymi z przetwarzaniem swoich danych osobowych:

  1. Dostępu do swoich danych osobowych,
  2. Sprostowania danych, jeśli są nieprawidłowe lub niekompletne,
  3. Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
  4. Ograniczenia przetwarzania danych,
  5. Przenoszenia danych do innego administratora,
  6. Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  7. Wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody.
  8. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania sposobu przetwarzania danych osobowych Użytkowników za niewłaściwy.

W celu skorzystania ze swoich praw, opisanych w punktach 1-7, wymagany jest kontakt z Administratorem danych. Można to zrobić poprzez:

  • Adres E-mail: Wyślij e-mail na adres: rodo@fundacjaimpuls.pl. W tytule wiadomości należy umieścić słowa „Dane osobowe”.
  • Pocztę tradycyjną: Prześlij korespondencję na adres siedziby Fundacji, podany w sekcji drugiej Polityki Prywatności.

Wymagane też jest wskazanie z którego prawa Użytkownik chce skorzystać oraz niezbędnych informacji umożliwiających weryfikację tożsamości Użytkownika. Administrator danych zobowiązuje się do rozpatrzenia i realizacji praw Użytkownika w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od dnia otrzymania korespondencji zawierającej wymagane informacje.

Administrator danych zastrzega sobie prawo do zaktualizowana Polityki Prywatności Serwisu Internetowego  bez obowiązku powiadamiania Użytkownika o wprowadzonych zmianach.

Ostatnia data aktualizacji Polityki Prywatności: 27/07/2024

    Desc